Menü

TIPP: A cikkek alatt rákattinthatsz a kapcsolódó cikkekre is.

2011. január 8., szombat

Jaj nekem, képmutató vagyok!

Most olvastam e cikket (érdemes átfutnu a lista erejéig):
Milyenek a keresztények a Google találatai alapján?

Nos, a napokban én is készítettem egy kis igei tanulmányt arról, miért vagyunk mi keresztények sokszor furcsák, a világ szemében visszataszítóak. Jézus beszélt ezekről a dolgokról. Meg is győzött, leleplezett, ahogy kell. De már tapasztalom a gyógyulást is. Remélem, sokunk számára segítség lesz.

Az egyszerűség kedvéért csak a tanulmány lényegét közlöm. A részletezés megtekinthető itt.

Jézus egyszer tanítványait erre intette:
“Mindenekelőtt oltalmazzátok meg magatokat a farizeusok kovászától, mely a képmutatás.” 1
Nagyon fontos, hogy “mindenkelőtt”. Ez a legfontosabb dolgunk keresztényként. Az önjóság hamisságának és tévút voltának felismerésével fogunk foglalkozni.

A problémás viselkedés:
A farizeusság nagyon visszataszító és természetellenes viselkedésmód. Más arcot mutatunk, mint amilyenek belül vagyunk. Lehet, még bensőnket is elnyomjuk, mert félünk a leleplezéstől, hogy hiányosak vagyunk. Ez elfajulhat egyfajta külső szellemi perfekcionizmusba, és nagy dolgokat akarunk tenni Istenért. A kelleténél nagyobb áldozatokat hozunk, melyeket Isten nem is vár el tőlünk. Szeretethiányunkat próbáljuk betölteni hatalomvággyal, nagy tervek hangoztatásával, és az emberek előtti tetszelgéssel, hogy ismerjenek már végre el minket. Mindez Isten előtt hiábavalóság és elpazarolt élet. Ezért annyira visszataszító a sajáterős kereszténység.

A megoldás:
Adjuk át szívünket Istennek, és Neki tárjuk fel őszintén problémáinkat. Nézzük a megváltás szemszögéből életünket és más emberek életét. Egyikünk sem felel meg Istennek, Ő mégis eljött értünk, hogy kegyelmet adjon. Ha beismerem érdemtelenségemet, és meglátom, hogy mégis szeretve vagyok és teljesen elfogadva, akkor máshogy fogom látni a többieket is, és nem lesz szükségem a versengésre, a megfelelésre, sőt, az lesz a vágyom, hogy mind én megismerjem minél jobban Isten kegyelmét, mind pedig lássam, amint mások is rájönnek erre és együtt örülünk ennek. És ennek tényleg lesz értelme az örökkévalóságban. Isten ilyen gyümölcsökre vágyik, és meg is fogja teremni életünkben. Saját megfelelés helyett egyre inkább Isten átformáló életét fogjuk kérni. Ez által egyre több minden fog lelepleződni bennünk, hogy mi az, ami még én vagyok, az én erőlködésem, és mi az, ami már Krisztus, ami már a feltámadás erejéből zajlik életemben. Így egyre több lesz Isten életéből, és egyre kevesebb a megjátszott istenutánzásunkból. Így lesz vonzó a kereszténységünk.


Merj őszinte lenni és beismerni, ha gáz vagy, és változni fog az életed.

1 Lukács 12:1

Kapcsolódó cikkek:

facebookos hozzászólás:

0 bloggeres hozzászólás:

Megjegyzés küldése