Menü

TIPP: A cikkek alatt rákattinthatsz a kapcsolódó cikkekre is.

2011. június 10., péntek

Szeretetnek szerfelett emelkedett verse

Lehet nekem ember-nyelven, esetleg menny-nyelveken szerfelett repdesnem szeretettelen, ez esetben recsegek-rettentek. Lehet, eleve bejelentem neked ez s ez lesz meg, s efelett beleleshetek rejtett esetekbe, s eszemmel ezeket megfejtem, s mennynek ereje --mert bevetem-- hegyeket terel el, de szeretetet bennem nem lelsz: semerre sem vezet, s kezem nem lesz tele. S mert szerencsevesztett embereknek leteszem feleslegem, s teljes eledelemmel megetetem ezeket, s efelett testem elperzseltetem, de ebben nem mennynek szeretete vezet: ez esetben felesleges lettem.

Mennynek szeretete bennem elszenved engedetleneket; kedves; mennynek eme szeretete bennem nem enged keseregnem, mert neked rendben megy; nem henceg; nem kezel le; nem neveletlen; nem keres feljebbmenetelt; nem gerjed fel; nem jegyez fel nem megfelelt tetteket; nem lelkendez ferde tetteknek, melyek nem egyenesek; de egyetemben lelkendez eseteknek, melyek megfelelnek terveknek, melyeket eme Szent rendelt el.

E szeretettel elfedezlek teljesen; nem kell nekem kertelned; s felemelt fejjel szemezhetek lehetetlennel; teherrel szemben sem kell feleselnem.

Mennynek e szeretete bennem nem lesz gyenge. De ezen esetek, melyek megleendenek, nem jelennek meg nekem egyszer; eme nyelvek nem lesznek; eszem ereje cserbeejt. Mert melyek fel lettek fedezve, nem teljesek; s eme rejtett eseteket sem jelenthetem meg teljesen. De egyszer mennyben leszek, s eme helyen nem kellenek ezen esetlen szerek. Gyermek esetemben nyelvemmel s eszemmel gyerekesen rendelkeztem, s gyermekfejjel rendszereztem eseteket, helyesek-e, esetleg helytelenek. De mert fejlett ember lettem, elengedtem e gyermeteg tetteket.

Mert jelenleg egy kerettel szemezek, melyben testemet s fejemet fedezem fel, de e keret nem jelent meg teljes helyzetet. De egyszer, mennyben fent teljesen felfedezem Mesterem, s rejtjeles esetek nem lesznek. Jelenleg eszemmel nem teljesen fedeztem fel se embereket, se helyeket, se helyzeteket, se eseteket. De mennyben ez teljes lesz, mert Mesterem engem teljesen felfedezett. Jelenleg terhemet Mesteremre vetem; nem felejtem el, mennyben lesz helyem; s mennynek eme szeretete teljesen megfelel nekem. Ezek kellenek jelenleg, de ezek legteteje mennynek eme szeretete bennem. *

Mennynek szeretete kell nekem, s rendben leszek.

* A bibliai 1Korinthus 13 alapján

Kapcsolódó cikkek:

facebookos hozzászólás:

0 bloggeres hozzászólás:

Megjegyzés küldése